HALCON 10, test aşamasında olsa da MS Kinect ile 3D alanında başarılı çalışmalar yapmaktadır. Bilindiği gibi Kinect, Microsoft XBox oyun konsolları için geliştirilmiş, oyuncunun üzerinde herhangi bir kontrolör, kumanda ya da sensör olmaksızın tüm hareketlerini algılayabilen 3D kamera sistemidir.
HALCON un Kinect desteği sunması, oldukça ucuz ve yaygınlaşacağı neredeyse kesin olan 3D kamera seçeneği ile çalışabilmesi dışında daha derin anlamlar da içeriyor olmalı. Kişisel görüşüm, inanılmaz bir hızla yükselen oyun endüstrisinin MVTec yetkililerinin zaten uzunca bir süredir dikkatini çektiği yönünde. Nintendo Wii konsollarıyla başlayan etkileşimli oyun teknolojilerinin, Kinect ve benzeri ürünler ile iyice yaygınlaşması, bu cihaz üreticileri için HALCON kullanılabilmesi anlamına geleceği gibi, HALCON kullanıcılarının bu tür ucuz donanımlar ile profesyonel uygulamalar geliştirebileceği anlamına da gelir.
Üstelik, Microsoft un kendisi bile, Kinect görüntülerini algılayan akıllı yazılımlar için inanılmaz kaynaklar tüketirken, MVTec elindeki mevcut HALCON 3D görüntü işleme kütüphanesini Kinect uyumlu hale getirmek için hiç te sıradışı bir çabaya ihtiyaç duymayacak. Mevcut yapı zaten yeni framegrabber ve kamera arabirimleri için genişletilebilir durumda.
Başlangıçta Linux ve Windows işletim sistemlerini destekleyerek çoklu platformu hedefleyen HALCON, son zamanlarda ARM işlemcilerine verdiği güçlü destek ile ön plana çıkmaktadır. Nokia (belirli seri) desteğinden sonra bu atılımlar, yakın gelecekte HALCON u mobil cihazlar, oyun sektörü, ve günlük hayatın içinde çok daha fazla görebileceğimiz anlamına geliyor.
NASA gibi bir kurumun kendi görüntü işleme yazılımını bir kenara itip HALCON kullanmaya karar vermesi örneğini diğer teknoloji devi firmalar da izleyecektir. (Apple ın OpenGL için açık iş pozisyonlarını google dan aratın, gözlerinize inanamayacaksınız.)